projecte singular.PNG
projecte singular 1.PNG
projecte singular 2.PNG
projecte singular 3.PNG

Farmàcia a la vista: un aparador innovador per a la teva farmàcia

Aquest projecte es desenvolupa al mòdul de síntesi, a 2n curs del CFGM Farmàcia i Parafarmàcia, que té una durada total de 264 hores lectives, de les quals 119 corresponen al citat projecte. Segueix la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes (ABP). Es realitza en col·laboració amb una farmàcia del barri. Al curs 2024-2025 hi participa la Farmàcia Ronda de Dalt, situada a Passeig de la Vall d’Hebron, 130, de Barcelona. El producte final del projecte és l’elaboració d’un aparador que serà exposat a la farmàcia col·laboradora. La temàtica de l’aparador ve determinada per la propia farmàcia, en funció dels seus interessos. Per exemple, el curs 23-24, els productes a comunicar amb l’aparador van ser els probiòtics, ja que el farmacèutic titular volia donar a conèixer entre la seva clientela els múltiples beneficis d’aquests productes. Als objectius estan dissenyats per guiar a l’alumnat a través de totes les fases del projecte, des de l'anàlisi inicial fins a la implementació pràctica i la comunicació global del projecte, assegurant-se que adquireixin competències en màrqueting, aparadorisme i treball en equip.

Centre educatiu:

Institut d’FP Sanitària Vall d'Hebron

Sector:
Salut i atenció a les persones S6
Objectius

Objectiu general:

L'objectiu general del projecte és dissenyar un pla de màrqueting integral per a una farmàcia real, on l'alumnat desenvolupi estratègies de màrqueting per a millorar la visibilitat, atractiu i rendibilitat del negoci, alhora que dissenya i implementa un aparador innovador que es convertirà en una eina de comunicació visual per atraure clients i promoure els serveis i productes de la farmàcia.

Objectius Específics:

  1. Millorar les competències professionals de l’alumnat en relació amb el màrqueting farmacèutic i la comunicació de la promoció de la salut.
  2. Redactar un pla de màrqueting en el qual es realitzi un diagnòstic de la situació actual de la farmàcia mitjançant una anàlisi de les seves característiques, serveis, clients i competència per identificar les oportunitats de millora en màrqueting i aparadorisme.
  3. Desenvolupar una estratègia de comunicació visual per a l'aparador que integri els valors i serveis de la farmàcia, aconseguint que el disseny sigui atractiu i coherent amb la imatge corporativa.
  4. Dissenyar l'aparador de la farmàcia seguint les tendències actuals d'aparadorisme, utilitzant elements visuals que generin interès i motiven l'entrada de clients.
  5. Proposar a la farmàcia altres accions de màrqueting d’acord amb el disseny i missatge de l’aparador.
  6. Fomentar el treball en equip i la coordinació entre els membres de l’equip per tal d’assegurar una planificació i execució efectiva del pla de màrqueting i del disseny de l’aparador.
  7. Desenvolupar habilitats de presentació i defensa d’un pla de màrqueting i del disseny de l'aparador davant d’un jurat o públic, amb l’objectiu de transmetre les idees i estratègies de manera clara i convincent.
  8. Fomentar la relació entre la formació professional i l’entorn productiu, enfortint els vincles amb les farmàcies del barri.

Aquests objectius estan dissenyats per guiar a l’alumnat a través de totes les fases del projecte, des de l'anàlisi inicial fins a la implementació pràctica i la comunicació global del projecte, assegurant-se que adquireixin competències en màrqueting, aparadorisme i treball en equip.


Objectius de desenvolupament sostenible
objectiu 3
objectiu 4
Actuacions

Cada equip participant haurà de:

1)   Analitzar la farmàcia col·laboradora i el seu entorn demogràfic, social i comercial.

2)   Redactar d’un pla de màrqueting de la farmàcia col·laboradora.

3)   Dissenyar, elaborar i fer el muntatge d’un aparador segons la temàtica determinada pel titular de la farmàcia.

4)   Presentar i defensar, mitjançant un vídeo i un elevator-pitch, la proposta d’aparador davant el professorat i el titular de la farmàcia.

5)   Redactar un dossier amb altres accions de màrqueting complementàries, d’acord amb el disseny i el missatge de l’aparador.

Aliança pels objectius

Empreses:

●    Col·laboració amb farmàcies del barri on s’ubica l’institut disposades a informar l’alumnat de les seves característiques i a exposar l’aparador guanyador.

Altres cicles formatius:

●    Participació en el procés de selecció dels aparadors semifinalistes.

●    Difusió de les activitats i projectes que es desenvolupen al centre.